Om fotboll i vardagen.

Igår, när vi skulle sova, frågade Ron mig vad jag önskade mig av det nya året. Det är ju trots allt nyårsafton idag. Jag visste väl inte direkt utan bollade tillbaka frågan till honom. Han önskade att Everton skulle ligga kvar i Premier League (de ligger tydligen lite pyrt till). Det var ju en fin önskan så klart, men det var kanske inte vad jag undrade över direkt. Så jag frågade igen. Då svarade han att han önskade att han och jag skulle få en stabil säsong utan spelarbyten och att ingen skulle behöva vara bänkvärmare någon längre tid. Han var noga med att påpeka att han inte ville ha för stora ändringar i laget för då kanske vi skulle förlora våra sponsorer eller trogna fans. Naturligtvis kom frågan om nyförvärv upp, men Ron vill vänta tills vi har en ny och större hemmaarena som kan ta fler besökare.  Eventuella nyförvärv till klubben får alltså vänta.

Det visar sig alltså att min sambo bara klarar av att prata om vår framtid och vad den kommer att innebära om man tar det i fotbollstermer. Det blir tydligen inte lika hotande och realistiskt då.

Så jag antar att det var en rätt fin komplimang när han mumlade Du är min Tord Grip innan han vände sig om för att sova.

3 thoughts on “Om fotboll i vardagen.

  1. OK, Tord Grip = dragspelande assman. Siggi Jónson = elegant mittfältare som styrde spelet bakifrån. Vilken av dem tror ni att jag egentligen använde som metafor?

Kommentera

