Den onde, den gode och den… tredje.

La Kex, jag och my darling Ron har legat i Vinterviken hela dagen. Den här gången testade vi den andra bryggan. Det är inte vår vanliga brygga, utan en brygga med en gräddhylla där alla coola får sola. Vi, som bara är lagom coola, låg på gräsmattan och fick gå barfota över grusgången för att bada. Det gjorde ingenting. Faktum är att vi gillar den andra bryggan bäst nu. Vattnet var liksom trevligare där. Be mig inte förklara. Det var lite meckigare att gå i, vassa stenar, men sen när man väl kom i blev vattnet trevligt djupt direkt. La Kex var lite rädd för trecentimetersfiskarna som simmade undan så fort man satte foten i vattnet. Och vid ett tillfälle var det något som rörde vid hennes hand! Det kan ha varit en fisk eller ett lik. Jag gissar att det var ett löv.

Det mycket badandet har lindrat min svåra hemlängtan, och det är ju bra. Det finns liksom ingen tång man kan smäcka här, och det är lite konstigt. Vatten utan tång! Man har väl aldrig hört på maken.

Smäck mig! Smäck mig!

Efter sex timmar i solen är jag nu rätt matt på ett skönt sätt, så när Ron föreslog pizza till middag tackade jag nej, för jag orkar inte gå och hämta. Men då sade Ron att han kan gå och hä mta och ta med en pizzasallad bara för att jag vill ha en trots att han inte äter det. Sån är han, min Ron. Värsta schyssta snubben, liksom!

Snart ska jag trycka i mig en Quattro Stagioni, Ron kör på en köttfärspizza. Och imorgon blir det en eftermiddagsöl i hettan. Life is sweet.

5 thoughts on “Den onde, den gode och den… tredje.

  1. Sjöbadande är värre än den värsta skräckfilm! Konstiga, slemmiga, osynliga saker som snor omkring runt ben och händer. Eeeeeek!

    //badkrukan

Kommentera

