Jag kompromissar.

Jag packar böcker igen. Det känns som att det inte var så länge sen jag gjorde det sist och då fick jag nästan ett psykbryt. Vi har i alla fall lyckats enas om att vi ska flytta i två omgångar. Ena helgen flyttar vi böcker och löst krafs och helgen efter den kommer Pappa Obvious med släpet, den blåa soffan som Ron pratar sig varm för och (tydligen) en träbetsad (!!!!) byrå eftersom Mamma Obvious kommer bli ledsen om den inte får följa med hit, för hon tycker att den är fin och den var dyr. Hur  Mamma Obvious någonsin ska få reda på det vet jag inte. Kanske kommer sonen skvallra.

Jag kompromissar som fan här, ska ni veta. En träbetsad byrå står inte jättehögt på listan över möbler jag vill ha. Eftersom jag nu låter Ron ha sin soffa, sin fåtölj och sin byrå så har han ingenting att säga till om när det gäller mattfrågan. Ron vill ju, som bekant, gärna ha mattor precis överallt och jag vill inte ha några knappt. Han är rädd att han ska frysa om fötterna när han går upp på morgonen. Det lilla problemet ska jag nog lösa åt honom.

Gubbtofflor till en frusen farbror

Och nu tror jag att jag sätter stopp. Jag vet inte om jag vill kompromissa mer. Nu är det Rons tur.

2 thoughts on “Jag kompromissar.

  1. 1) Ja, nu är det Rons tur.
    2) Jag gillar just nu mest vitmålade möbler, men även mörkt, mörkt bruna på gränsen till svarta. Har en riktigt nice hallmöbel i just brunsvart men allt annat i vitt (förutom bokhyllan som är i björk). Allt träbetsat har blivit ommålat och är just nu; vitt!

Kommentera

