Se ansiktsbehåring, det är mitt liv det!

Det är ju ingen hemlighet att jag, på grund av ett gravt Elektrakomplex, är förtjust i olika sorters ansiktsbehåring. Själv har jag ganska klent av den vara, min skäggväxt är obefintligt, så därför jag glad över att ha träffat Ron. Hans ansiktsbehåring är riklig, men kanske inte jättekraftig. När den får växa till sig lite så kan den se rätt pampig ut. Ni minns väl förra höstens helskägg?

I år har skägget inte fått lika stort utrymme i vårt gemensamma liv, något jag tycker är lite tråkigt, samtidigt som jag inser att vi inte kan forma vår vardag efter Rons skägg. På nyårsafton rakade Ron av skägget till förmån för en pigg liten mustasch med tillhörande fittkittlare. Den är jag speciellt förtjust i.

En sak som Ron har tyckt varit lite jobbigt med skägget och mustaschen är att det fastnar istappar i det när vi är ute och går i minusgrader. Igår var vi just ute och gick och då passade jag på att fota underverket med tillhörande istappar. Se så tjusig den är. (Jag förvånas återigen över sambons e-n-o-r-m-a näsborrar som tycks ta över vartenda kort vi tar.)

Mustachen. Med spännande skugga.

Och så här ser vi ut framifrån. Notera gärna min obefintliga skäggväxt och den spännande skuggan som blev när jag försökte fota oss i vacker vintersol.  (Fotot är förresten taget blott några steg från Länkarnas hus där Cornelis sökte hjälp mot sin alkoholism. Det är musikhistoria vi har, ett stenkast från knuten.)

Den onde och han med mustaschen.

Sicken fin stasche det är! Precis som Faderns, fast ganska mycket mindre.*

*Förlåt. Elektrakomplex.
One thought on “Se ansiktsbehåring, det är mitt liv det!

  1. Den undre ansiktsbehåringen är något jag finner synnerligen intressant. Så intressant att man kanske skulle rekommendera någon att skaffa lite, bara för det fantastiska namnets skull: ”fittkittlare”.

Kommentera

