Ut, fula visdomstand, ut!

Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort förut. Jag har dragit ut en visdomstand. Jag var svårt nervös innan eftersom jag inte ens har lagat en tand förut. Jag vet inte om det var en speciellt svår tand, men det tog en timme för Dr A att mecka ut den. Han fick karva bort lite av benet runt omkring och sen fick han sy ihop mig.  När tandsköterskan visade tanden satt det fast lite kött på den. Nu sitter jag med en tampong i käften och har bara känsel i ena halvan av ansiktet. Min läpp är en utomjording som känns dubbelt så stor som innan. Min haka är inte ens med hem. Den kan lika gärna ligga kvar hos tandläkaren. Vad vet jag. Jag känner inte att den är där i alla fall.

Hela kylen är full med drickyoggi, soppor, fiskbullar och mjuk mat. Jag ska undvika ris och pasta, men köttbullar går bra sade tandläkaren. Om tio dagar ska det inte göra ont längre. Om fem dagar ska det kännas bättre. Idag ska det göra ont, men eftersom bedövningen fortfarande sitter i så känner jag inte det. Än så länge. Smärtan tror jag att jag kan ta, jag har både ipren och alvedon hemma, men det är rätt tröttsamt att det blöder. Nu börjar jag bli hungrig också fast jag åt en ganska stor frukost imorse.

Imorgon ska jag vakta nationellt prov igen. Om jag inte ligger hemma och ynkar mig. Men det tror jag inte. Vi får se när bedövningen släpper.

Så spännande det ska bli.

Kommentera

