Most overrated book.

En jävligt överskattad bok alltså. Ja, jag hade ju kunnat välja i stort sett vad som helst av Paulo Coelho, men det vore ju som att sparka in en öppen dörr. Dessutom har Ron redan sågat Coelho i sin bokutmaning.

Jag väljer istället den bok som jag  aldrig kunde läsa ut för den var så erbarmligt dålig (och jag läser i 99% av fallen ut boken även om den är skitdålig). Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda är en jättedålig bok. Men alla verkar älska den och jag förstår inte varför. Det var omöjligt att komma in i den, den låg och samlade damm på mitt nattduksbord i flera veckor (vilket var rätt dåligt, för jag lånade den av Magpie och hon frågade hela tiden om jag hade läst ut den och om jag tyckte den var bra). Varje gång jag försökte läsa den drabbades jag av svår motvilja. Det gick helt enkelt inte. Trist och tråkig. Jag håller mig långt borta från Gavalda-böcker nu för tiden.

Jag vet att alla gillar den, den är sååå romantisk, det är en sååå fin skildring av Paris, kärlek, kärlek, yada yada. Men sorry. Jag tycker att den är svårt överskattad. Usch!

Håll er borta!

Näe, förmodligen har jag inte ett enda romantiskt ben i min kropp. Däremot har jag en rätt bra näsa för böcker.

Kommentera

