En bra kväll (på det stora hela)

Igår hade vi en sån där perfekt kväll, jag och Ron. Jag hade städat och plockat lite så lägenheten såg inte ut som ett bombnedslag längre. När han kom hem satte jag in kycklingen och potatisen i ugnen och vi kunde kramas och umgås under tiden maten lagade sig själv. Sen åt vi och delade en öl och tittade på tråkig teve. Ron lade sig framför mig i soffan (en ny grej vi har börjat med) så jag kunde snusa honom i nacken. Det var liksom perfekt på något sätt. När jag gick och lade mig sade Ron till mig att jag skulle hänga upp handdukarna i badrummet för han hittade inte dem (för att jag lade in dem i linneskåpet häromdagen när jag plockade upp tvätten för att han inte skulle få spelet för att allting var framme hela tiden). Då blev jag skitirriterad och sade att han minsann kunde plocka fram de där handdukarna själv för hade inte jag städat hela dagen och lagat middag och skämt bort honom?

Så då slutade kvällen lite tråkigt. I morse såg jag Ron naken när han skulle klä på sig och när jag kom ur sängen hängde handdukarna på toaletten. Då kändes det som att jag hade vunnit lite trots allt. Inte för att vårt förhållande är en tävling (kanske mer en terrorbalans) men i alla fall.

Kommentera

