Favorite male character

Jag gillar karlar. Det kan jag inte sticka under stol med. Och det finns åtskilliga manliga karaktärer som jag är lite förtjust i (eller kanske mer än förtjust i).  Francis Abernathy. Henry Winter. Richard Papen.  T S Garp. Ford Prefect. Gandalf. Darl Bundren. Jay Gatsby. Severus Snape. Åh, dessa män! En av mina favoritkaraktärer är F Scott Fitzgeralds Jay Gatsby i The Great Gatsby.

Jag är inte lika svår som sambon som identifierar sig med Mersault i Främlingen. Jag har inga såna existentiella grubblerier. Nej, jag drivs av betydligt simplare lustar. Jag misstänker nämligen att Jay Gatsby är svårt snygg. Allt tyder ju på det. Han är en man with a past. Det är ju lite sexigt. Han är extremt rik och kallar alla för old sport. Det är också intressant. Och han ställer till med enorma fester där champagnen flödar. Jag gillar ju champagne.

Jag läser The Great Gatsby med jämna mellanrum och jag blir lite kär i Gatsby varenda gång. Jag är så ytlig.

Robert R som Gatsby.

Kommentera

