En kort helg-rapport.

Helgen har varit intensiv. I fredags var det sing-star-afton. Jag och Exina sjöng en bejublad version av I would do anything for love but I won’t do that och Lila och jag drog vår gamla dänga Växeln hallå till allas förtjusning. Vi åt thaimat med fantasifulla namn (gäng däng och gay stay) och drack lite rosé. Det var mycket trevligt även om alla låtar inte lät lika vackert som originalet (men till mitt försvar så är det inte lätt att rappa till Pump up the jam eller You can’t touch this). Jag kom hem ungefär tre timmar senare än vad jag hade lovat Ron, men han var lika glad ändå.

I går åkte jag och min gubbsambo in till stadens hank och stör för att växla svenska pengar till tjeckiska korunas. Det gick så där. Tydligen är inte korunas en standardvaluta, men ett par tusen växlade vi i alla fall. Och så köpte vi böcker. Men framför allt drack vi öl i Gamla Stan (där Ron glömde våra böcker på krogen, men vi hade tur och fick tillbaka dem). Vi var oerhört vuxna och diskuterade politik (inte mitt favoritämne, men vad gör man inte för sin sambo?) och sparkonton (för vi båda har en släng av åldersnojja och ingen vill vara fattig på gamla dar). På kvällen åt vi hamburgare innan jag somnade i soffan. Spännande kväll.

Idag fikade jag med mina gamla vänner och ex-kollegor Perato och Bruce. Det var fantastiskt trevligt, vi ses alldeles för sällan nu för tiden och jag saknar dem. De har varit i Prag förut och tipsade om en massa trevligheter som man kan hitta på där. I övrigt har dagen varit extremt lugn. Just nu tittar vi på Troja för jag funderar på att visa den för min a-kurs. Vi går igenom antiken just nu. Jag funderar på om jag ska hitta på några uppsatsfrågor, eller om det blir kortare filmfrågor. Förmodligen kommer jag vara jättelat och be dem skriva en recension. Om jag inte får en snilleblixt alltså.

Men med tanke på att klockan redan är kvart i sju och vi inte ens har ätit middag ännu, så räknar jag inte med att snilleblixten kommer att infinna sig. Kanske imorgon.

Idag är det en vecka till Prag. Det blir härligt. Rent mentalt har jag redan gått på påsklov. Det är inte så bra med tanke på allt jag har att göra på jobbet den här veckan.

(Och jag ska försöka skärpa mig med bloggen också. Den har varit alldeles för tråkig den sista tiden. Förlåt. All work an no play, ni vet.)

2 thoughts on “En kort helg-rapport.

  1. Fattig på gamla dar? Det där sparkontot ryker när barnen börjar trilla in. En skidresa här, ett Nintendo där, två cyklar och OJ en speldator!! 😉

Kommentera

