Ron överraskar

Jag provade min nya klänning som kom med posten idag, och så mannekängade jag för Ron. Följande extremt korta dialog utspelade sig mitt i vardagsrummet:

Jag: (lite bekymrad röst) Den är väl inte tantig?

Ron: Inte med rätt accessoarer.

ACCESSOARER! Jag vet inte ens var han har lärt sig det ordet.

Imorgon åker han till Berlin med jobbet. Det kunde ju bli en extremt tråkig helg för mig, men det blir det inte ty Fräulein C och Isak kommer hit och förgyller tillvaron ända till söndag (när Ron kommer hem miss i nassen). Vin och skvaller står på programmet.

2 thoughts on “Ron överraskar

Kommentera

