Grå, grå, grå är färgen på min luva.

Det är en gråmulen dag, både ute och inne. Jag har bara en massa tråkiga måsten; tvätta, hänga, hämta, vika, handla, laga, rätta. Och som ni märker så gör jag mitt yttersta för att slippa börja med tråkgrejerna. (Fast jag har svår panik inför de där uppsatserna som jag måste rätta som en riktig lärare, inte den där fuskläraren som inte vet vad hon håller på med.. typ.)

Gårdagen var trevligare. Då vallade vi Mamma Obvious på stan i en herrans massa timmar. Vi åt middag i solen på Götgatan och drack öl på Mosebacke. Den där ölen gjorde för övrigt så att vi missade Granits öppetider och kom försent för att köpa snygga zink-blomlådor till ballen (den egentliga anledningen till att Mamma Obvious tog sig till hufvudstaden). Istället fick vi 500 pocaladas som vi ska använda till ballepimpgrejer på Granit en annan dag. Den dagen skulle egentligen vara idag, men jag känner mig stressad och dessutom tvättar vi, så bara tanken på att åka till Fridhemsplan där vårt närmaste ballepimpaffär ligger känns oöverstiglig.

Ja, och så lite kryddgrönt i.

Imorgon är det jobb igen. Snart är det sommarlov. Måste. Härda. Ut.

One thought on “Grå, grå, grå är färgen på min luva.

Kommentera

