Sommar i Solna.

Jag kan konstatera att sommar i Solna är bra mycket trevligare än höst och vinter i Solna. Det var nog vädret som gjorde att vi var lite lätt skeptiska till att flytta hit. Nu känns det däremot helt rätt att bo här (men jag saknar Gröndal och Liljeholmen, det får jag ärligt erkänna).

I morse, till exempel, sprang Ron över gatan och köpte nybakade frallor till frukost. Nu har vi precis handlat lite jordgubbar, rosévin och böcker (fyra stycken!) och ska snart ner och lägga oss i parken på en filt. Det är en rätt trevlig park med en liten plaskdamm för barnen (as if I care) och folk hänger där till sena kvällen.

Så, jo. Vi har det bra här. Bra på gränsen till självgodhet.

3 thoughts on “Sommar i Solna.

  1. Vem är du? Plaskdamm för barnen? Jag kräktes lite i munnen när jag läste det. Att de orden har kommit ur dina fingrar.

Kommentera

