Man blir förbannad.

Ken Folletts 941 sidor långa Fall of Giants tog slut igår. Det tog fem dagar att läsa ut den. Man blir förbannad. På grund av detta  var jag tvungen att köpa en ny bok idag (eftersom jag ska ut och slänga mig i solen om en liten liten stund). Det blev Killer of Men (läs bara detta: in the epic clash of Greece and Persia, a hero is forged, jag darrar av upphetsning!) av Christian Cameron.

Folletts bok var mycket bra, och det var dessutom första delen i en planerad trilogi, så jag räknar med minst 1800 sidor till om något år eller två. Ron tittade bekymrat på vår bokhylla och muttrade något om att han minsann köper tunna böcker så de får plats. (Och apropå bokhyllan: Ikea gör inte Billy i vår färg längre. Jag tror att det är bok. Antingen får jag Blocketfynda eller så får jag byta ut alla hyllor på en gång.)

Killer of Men är bara 471 sidor och känns lite tunn, har jag tur räcker den tills på fredag. Jag läser för fort helt enkelt. Damn this superkraft jag har!

2 thoughts on “Man blir förbannad.

  1. Läsa för fort är ett aber. 😦 Jag har på mina 5 barnfria dagar trots arbete läst 2 pocket och en något större inbunden historia. Tur barnen kommer hem i övermorgon igen!

  2. Det är då otroligt vad somliga kan läsa fort! Jag har snarare problemet att jag köper böcker i snabbare takt än jag läser dem.

Kommentera

