Göteborg är staden på G!

Nu är vi hemkomna från Göteborg, en stad som Ron har bott i och jag knappt varit i som vuxen. Det var en mycket trevligare stad än vad jag kunde ana, full av The Big Four-höga långhåriga karlar (en stil som jag är ganska så svag för även om det kanske inte märks i mitt val av nuvarande sambo) och trevliga små affärer).

The Big Four-helgen inleddes hemma hos mina stulna vänner M & L (stulna eftersom de allra först ”tillhörde” mitt ex, men efter att det tog slut så stal jag dem helst resolut och deras relation till exet är numera rätt sporadisk). Vi grillade och drack vin och pratade och pratade och pratade. Otroligt trevligt, för det var längesen jag träffade M & L. Det var första gången Ron träffade dem på riktigt och han blev med beröm godkänd. Han har nog träffat alla mina viktiga kompisar nu, tror jag, och klarat är du värdig?-testet samtliga gånger.

På söndagseftermiddagen åkte vi in till hotellet i stan, dumpade väskorna och bytte kläder (eftersom det var sjukt kvavt och jag svettades som en fet gris hela tiden) för att möta upp Tant Gaffla och Lill-Gaffla för en snabb öl innan det var dags att gå till Ullevi och mosha kvällen lång. Hur The Big Four-konserten var kommer jag avhandla i ett annat inlägg eftersom jag tog sjukt många fantastiskt bra bilder (typ) med min telefon som jag vill lägga in i texten.

Igår träffade vi Tant Gaffla för att diskutera konserten (Tant Gaffla är nybliven Slayer-entusiast), äta karusellsushi och allmän sight-seeing. Vi köpte glass och fick prova korv och oliver av en väldig pratglad farbror i saluhallen. Jag köpte helt oväntat en tröja och Ron köpte fem t-shirts (inte lika oväntat). Vid fem-tiden satte vi oss på nattåget till Luleå och efter några svettiga timmar var vi åter i huvudstaden och strax därefter hemma i Solna igen.

Nu sitter vi i soffan och tittar på The Big Four igen. Man vill liksom inte att det ska ta slut.

2 thoughts on “Göteborg är staden på G!

Kommentera

