Gubbfest!

Jag må se ut som vilken trettiofyraåring som helst, men innerst inne är jag en sextioårig gubbe (Ron är högst medveten om detta, så jag har inte lurat honom på något vis). Mina konsertupplevelser består därför främst av gubbar: Rolling Stones, Eric Clapton, Mark Knopfler, Jethro Tull, Yardbirds, ZZ Top, John Mayall… Ron hånar mig rätt friskt för detta, och för att jag oftast går på konsert i målsmans sällskap (min Fader, en femtionioårig ”gubbe”).

Idag lade jag ännu en gubbe till samlingen. Jag har aldrig sett Bob Dylan, men i november kommer han och Mark Knopfler till Stockholm och jag har precis klickat hem två biljetter. En till mig (överlycklig) och en till Ron (Jag kan tänka mig att se Dylan, men jag är inte så intresserad av Knopfler). I kombination med Daniel Johnston-konserten nästa vecka, eventuellt Kebnekajse och kanske Ian Andersson så blir hösten en enda lång gubbfest!

Surgubbarnas sammansvärjning.

And there was much rejoicing!

*yaay*

Kommentera

