Äntligen Tranströmer!

Tänk att Tomas Tranströmer fick Nobelpriset! Jag jublade på mitt lilla arbetsrum när jag såg det på Aftonbladets webbsändning. Och sen fick jag nästan en liten tår i ena ögat. Nästan. För jag är ju hårdare än sten.

Och på hemvägen låg det en ihjältrampad vaniljmunk på tunnelbaneperrongen. Det hade inget med Tranströmer att göra, men det var lite ledsamt.

One thought on “Äntligen Tranströmer!

  1. Stackars stackars maniljvunken. Jag grät lite av mms:et.
    Det är synd och skam att det ska hända såna godsaker! Nästan så jag skulle köpa en idag i ren sympati.

    Länge leve maniljvunken!!!

    :besvärad:

Kommentera

