Brunch på Rival – söndagsskoj!

Idag var vi på Rival och åt brunch. Jag gillar Rival, det är ett trevligt ställe och det var rätt blandade människor där: unga och hippa (typ som vi då), barnfamiljer, söndagsdejtarna och farsdagsfirarna. Brunchen kostar ungefär 250 kronor och oj vad man kan äta för de pengarna.

Man kan, om man vill, trycka i sig allt detta (och jag har säkert glömt något): äggröra, bacon, lasagne (very strange!), kycklingben, pannkakor med sirap, sylt och grädde, potatiskroketter, baguette, gör det själv ceasarsallad, råbiff med rå äggula, rostbiff, pickles, fetaost och tomatsallad, tre sorters sill, lufttorkad skinka, potatissallad, pastasallad, oliver, kallrökt lax, ostar, melon, vindruvor,ananas, salami, skinka, godis, blåbärspannacotta, underbar äppelkaka, chokladkaka, plommon, kaffe eller te.

Ett minus var att apelsinjuice inte ingick, men å andra sidan kan man köpa en Bloody Mary om man är på det humöret.

Lila tyckte att lyxbrunchen på Fåfängan var bättre, och de hade kanske mer fisk på bordet, vilket vi så klart gillar, men jag är helt nöjd med Rivals brunch. Det var en trevlig eftermiddag och ett extra plus var att servitriserna var snabba och uppmärksamma på när det var dags att plocka tomma tallrikar från bordet.

Jag glömde så klart att fota min desserttallrik, men kan bjuda på dessa bilder (tyvärr hade jag ju börjat äta innan jag kom på att jag skulle fotografera):

Första tallriken

... kanske tredje tallriken

Det blir ingen middag ikväll. Kanske inte imorgon heller. Man är för mätt.

6 thoughts on “Brunch på Rival – söndagsskoj!

  1. Trots att jag är dödligt mätt efter Fars dagsmiddag hos svärisar vattnas det i munnen, den där råbiffen vill jag väldigt gärna stifta närmare bekanskap med…

    Thanks for sharing 🙂

Kommentera

