En inte så viktig dag.

Det är Valentindagen idag. Alla hjärtans dag (inte bara Farfars namnsdag och Ö-Kusinens födelsedag alltså). Ron och jag bryr oss inte om sån skit. Han har redan berättat att jag inte kommer få något idag och jag är hemma sjuk. Det finaste jag kan göra idag är att slänga alla snorpapper innan Ron kommer hem och kanske diska.

En gång i tiden, för några år sen, innan Ron och jag var sambos och alldeles säkra på varandra så brydde jag mig lite om Alla hjärtans dag. Då gjorde jag mig till så till den milda grad att jag klippte ut en massa hjärtan som jag strategiskt tejpade fast på min bara överkropp och sen skickade jag bilden till Ron (som satt på tunnelbanan). Ron blev, enligt utsago, både kåt och rörd. Sen dess har vi nog inte brytt oss så väldigt så jag förväntar mig inte några blommor, ingen förlovningsring eller choklad.

Däremot har vi bestämt oss för att Ron ska få hämta middag på Greken i centrum om jag ringer och beställer när han är på väg hem. Att frossa i grekisk mat tillsammans med Ron är egentligen det enda jag behöver idag. Ron är det enda jag behöver på den här dagen som vi båda skiter i. Och imorgon. Och för alltid.

 

(Egentligen hade jag velat frossa i enorma mängder kinamat, men jag vet att Ron blir lite halvt förvirrad när jag vill äta mat som han inte har hundraprocentig koll på. Och dessutom är det lite svårt att äta ris, det liksom sprätter omkring överallt. Pommes vet man (Ron) var man har. Och souvlaki är inte lika svårt att säga som kyckling a la Peking.)

One thought on “En inte så viktig dag.

Kommentera

