Ett långfredagsinlägg.

Det är långfredag och då är det olika saker som jag gillar att göra. Sova länge är en av de sakerna. Man kan dock säga att det sket sig kraftigt med det imorse. Igår glömde jag att stänga av larmet på min mobil så den ringde 05.45 imorse, men det var lugnt. Jag stängde av larmet skitsnabbt och somnade om. Ron reagerade inte alls. Klockan 07.00 gick Rons larm igång. Han stängde däremot inte av det utan det gick på snooze och ringde kanske tre gånger till innan jag fräste att han kanske skulle stänga av larmet.

Men det var liksom försent då. Jag är vaken. Ron sover. Och det är långfredag. En lång dag. Dessutom snöade det ute nyss.

Kommentera

