35.

Jaha. Nu är jag 35 år. 35. Det går liksom inte att komma ifrån att jag åldras, jag blir äldre. Det är fan skitläskigt. 35. Ungdomens sista utpost. Snart är jag verkligen på väg mot 40.

Trots min enormt höga ålder har det varit en fin födelsedag (om man bortser från förmiddagen). Ron väckte mig tjugo i sju med frukost på sängen. Jag fick en Londonkarta som man kan skrynkla ihop i fickan utan att den pajjar, två små Moleskin-anteckningsböcker som får plats i min plånbok och den tredje delen av Sveriges Historia. Klockan sju började vi tvätta och sen var det toalettstädning och rengörning av ugnen och så tog vi en tur till Bolaget och så köpte vi ett nytt mopphuvud och en flaska Cilllit Bang. Och smutsen är väck. Vi var tillbaka lagom till tolv och hämtade upp tvätten. Är det konstigt att jag somnade i soffan någon timme?

Sen tog vi ett litet glas öl i solen på ballen. Snart ska vi bestämma middag (hämt-thai tänkte jag) och jag ska packa zumbaväskan för imorgon ska La Kex och jag zumba hela dagen.

35. Det är fan inte sant. Jag skrumpnar framför ögonen på mig.

4 thoughts on “35.

Kommentera

