En vecka i Alanya.

Turkiet. Alanya. Jag blev fantastiskt glatt överraskad av denna semesterort och av landet. Jag vet inte vad jag hade för förväntningar egentligen. Inga alls kanske. Men oj, så positivt allt var! (Förutom att planet var fyra timmar sent på ditresan så vi kom till hotellet halv sju på morgonen istället för ett på natten typ.) Hotellet var fint – när vi äntligen fick vårt hotellrum – och hade trevlig personal. Stranden var fin och ren och det fanns både dusch och toalett och en extremt flirtig solstolsuthyrare inom räckhåll. Medelhavet var så där blått som bara Medelhavet kan vara. Det var varmt, säkert 40 grader mest hela tiden. Ölen, Efes, var kall och god och extremt lättdrucken vid vilken tidpunkt som helst på dygnet. La Kex var ett fantastiskt resesällskap (tur att jag testade henne redan vid midsommar). Maten var underbar! Oj oj vad mycket gott vi har ätit! Människorna var trevliga och inte så där påflugna och jobbiga som jag, av någon anledning, trodde att de skulle vara. Det enda smolket i bägare var väl egentligen att Ron inte var med och fick uppleva allt det där underbara, men det var ju samtidigt lite det som var poängen. Det var en tjejsemester.

Jag har lite svårt att beskriva allt som hände utan att bli tråkig, långrandig och alltför intern, så här kommer några bilder istället. Alanya – jävla bra!

Mitos. Vårt hotell i Oba, Alanya.

Medelhavet.

Jag bjuckar på en badbild.

Maten alltså. Det turkiska köket är fantastiskt!

Drinkarna var det inget fel på heller. Här: en kiwi daiquiri.

Det var vackert också.

Ja, jag åker gärna tillbaka.

 

 

 

 

 

 

Kommentera

