Min sambo Löparkungen.

Ron har läst den där Born to Run-boken och drabbats av plötslig träningsnarkomani. Han har köpt nya skor och piffig armbindel till mobilen och installerat Runkeeper på telefonen. Det är en ytterst piffig liten app säger Ron. Han kan titta på hur snabbt han springer och var han springer och allt möjligt!

Jag är tyvärr inte en speciellt stöttande flickvän. När Ron provade svindyra löparskor på Löplabbet brände jag ett antal hundralappar på Akademibokhandeln. När Ron vill ut och springa och kanske frågar om jag vill hänga med säger jag nej. Jag hatar att springa. Verkligen. Det är inte min grej. Det är ren och skär avsky.

Istället väntar jag på att zumban ska komma igång med hösttiderna så att min träningsrutin ska infinna sig igen. Och kanske kommer jag sörja de där extrakilona på Ron som jag har jobbat så hårt för att sätta dit.

4 thoughts on “Min sambo Löparkungen.

  1. Att springa är emot min religion, mina principer, min filosofi och min livsåskådning. Jag förstår dig. Fortsätt heja på från läktaren du. Vi har vår zumba.

Kommentera

