Sunkhelg

Jag har lyckats bli förkyld vilket innebär att allt som jag skulle göra den här helgen (städa, dricka öl, plocka i ordning) liksom föll bort. Istället har jag spenderat hela lördagen och snart hela söndagen i soffan. Det betyder extremt mycket internet- och tevetid. Jag har tittat på Wilde, filmen om Oscar Wilde (som är en av mina favoriter) och förundrats över hur fantastisk Stephen Fry är. Jag tror jag har en extrem Stephen Fry-crush just nu och jag tittar på enorma mängder QI så fort jag kommer åt. Han är ju helt fantastiskt rolig och intelligent och .. witty helt enkelt.

Jag har också surfat in på ASOS.com ett flertal gånger och insett att jag lätt skulle kunna ruinera mig på den sidan. Det finns så himla mycket snyggt där, både kläder, skor och smink.  Problemet är ju bara att på fredag går vårt lägenhetsköp igenom och det kommer leda till lite ändrade ekonomiska omständigheter. Det blir inte några stora förändringar, men jag måste verkligen börja spara lite pengar. Rätt som det är så kommer julen och då ska man köpa flygbiljetter och julklappar och sen fyller Ron 40 i maj och då vill jag gärna försöka köpa något riktigt fint. Det rycker ju i resetarmen dessutom.

I övrigt händer det inte så värst mycket. Ron har under dagen sagt något i stil med du vet väl redan hur du vill inreda lägenheten sen när vi har köpt den men jag vill ha vetorätt.  Men vi vet båda att han inte har någon vetorätt. Fast jag spelar med i den lilla charaden för husfridens skull. (Igår pratade vi om det faktum att hans jobbarkompisar tycker att han är hunsad hemma. Jag föreslog ett namnbyte – Lilla Fridolf. Sällan har väl ett öga varit så ont som det jag fick då.)

Kommentera

