Bad girlfriend.

Har jag berättat om i tisdags? Näe, det har jag inte. Då fick jag nästan skäll av Ron. Jag satt och snackade med Fadern i telefon och skulle precis höra vad Ron ville ha till middag. Eller, alltså, jag bestämmer, men han fick välja på två tillagningssätt (jag kallar det ”demokrati”). Precis när jag skulle fråga Ron såg jag att han satt och snörde på sig sina blåa springskor varpå jag, lite förvånat utropar, vaddå, ska du ut och springa nu?  Min förvåning kom väl snarare av att klockan var ganska mycket, typ halv sju och vi inte hade ätit ännu (vi brukar käka kring sju-tiden) och att jag var hungrig.

Då fick jag värsta onda ögat och Ron berättade med ganska snorkig röst: Ja, det gör jag varje tisdag. Och hur länge har han haft de där skorna? Två veckor eller något. Jag borde verkligen försöka intressera mig för hans joggingturer. Jag är en dålig flickvän. Typ.

Kommentera

