Renoveringsplaner.

Vi har köpt vår lägenhet. Huset ombildades från hyresrätter till bostadsrätter och vi hängde på. Nu är den vår och inredningstankar har börjat snurra i huvudet på mig. Jag vill göra om överallt. Eller, vi måste göra det. Tapeterna är jättedåligt för tanten som bodde här innan hade hundraelvatusen tavlor precis överallt. Jag vill lägga nytt golv i köket och lilla sovrummet. Det är plastmattor där och de är fruktansvärda. Jag vill måla om skåpsluckorna och kakla om. Taken måste målas. Det är så mycket att göra så jag vet inte riktigt vad jag ska börja med. Jag tror att jag ska börja med vårt sovrum. Det känns som ett lagom projekt. Om jag sätter igång med att riva tapeter i vardagsrummet så måste jag fortsätta med hallen också.

Så, istället för att verkligen börja sitter jag och surfar färg, tapeter och kakel. Man måste ju faktiskt bestämma vad man vill ha först. Tänker jag.

Kommentera

