Omväxling förnöjer.

Igår var jag hos Missan för lite skvaller, rosa bubbel och hårfix. Den här gången behövde jag färga hårrötterna.

Jag har ju alltid varit blond eller haft blonda slingor så jag hade en liten personlighetskris i somras när Missan och La Kex tyckte att jag skulle ha kopparfärgat hår. Men nu har jag vant mig och jag gillar det! Det kanske är dags att släppa blonda Messa ett tag. Sen var det ju det här med lockarna. Jag är ju superlockig så därför är det alltid lite roligt när Missan plattar håret på mig. Det blir längre så klart och jag känner inte riktigt igen mig.

Den här gången får det långa raka håret hänga med tills imorgon, sen ska jag nog tvätta håret och då ser det ut som vanligt igen. Jag blir ju lite handikappad, om håret blir blött blir det frissigt och lockigt och då ser det inte riktigt klokt ut.

Så här blev resultatet efter att Missans magiska händer hade tagit hand om mig i några timmar:

Långt, rakt – och rött!

Kommentera

