2013

2013 alltså. 2013. Ron fyller 40 i år. Det är ju ganska stort tänker jag mig. Så för att fira det bokade jag en resa till Lissabon för mig och Ron i påsk. Det blir min 40-årspresent till honom. Så nu är jag lite pank. Eller, inte pank, men jag kanske måste spara lite för att ha råd med alla ljuvliga saker jag vill köpa. På fredag ska jag och flickorna till Sephora är det tänkt. Jag har massa saker som jag vill köpa: mer av serumet, en dagkräm, en rengöringsprodukt och en nattkräm. Och ett puder och ett rouge. Det måste jag ha för mitt puder är i stort sett slut. Sen kanske jag vill ha nagellack och ögonskuggor också.

Men det var inte riktigt det jag skulle blogga om – väl? Jag hade tänkt skriva lite om nyårsafton, som var en ganska stillsam historia. Ron och jag var hemma själva och åt god mat och drack fasligt mycket bubbel. Och beställde resan då. Det var väl mest det. Vi var ute på tolvslaget och nyårslöftet är som vanligt: ett år till tillsammans. Jag försökte ta bilder på oss för att visa hur snygga vi är tillsammans, men det misslyckades som vanligt. Ron ser alltid så jävla liten ut bredvid mig och det är ju inte speciellt smickrande. Han är ju lite kortare än vad jag är, och så brukar han liksom luta sig lite mot mig och titta upp på mig vilket ger illusionen av att jag är någon jäkla jättekvinna och, ja, vad ska jag säga. Han måste ju sluta med det där oskicket.

Ibland tror jag att livet vore lättare om han bara var… 10 centimeter längre. Alla problem skulle suddas ut. Nu funderar jag på om jag inte ska avboka resan och köpa ett par platåskor till honom istället. Hmm…

2 thoughts on “2013

  1. tjo hoo!!
    tycker du ska vara rädd om din Ron-Laban, jag vill påstå att hanär av en mycket unik och fin årsmodell:- skit i platådojjorna och åk till lissabon och hinka öl, osm du tänkt från början

Kommentera

