När vardagen är grå.

Jag kan bara tänka på två saker just nu: Sephorabesöket med flickorna imorgon och Lissabon i påsk. Eftersom jag betalade Lissabon så finns det inte så mycket pengar som jag skulle vilja till utsvävningarna på Sephora för jag måste ju äta resten av månaden också. Eller, äta, jo, det är klart att jag måste, men Ron kan ju betala maten, så jag kommer ju inte att svälta. Jag är så himla Sephorasugen att jag till och med slänger lystna blickar på femhunkan som Ron fick av mina förfäder i julklapp. Kan jag ta den? Mitt samvete säger nej, men den ganska stora delen av hjärnan som styr mina sminkinköp säger ja. Så… Ja, den kanske åker med. Vad ska Ron köpa för den egentligen? Han har ju fått Football Manager 2013. Vi har korv i frysen. Han har en iPad. Han behöver inte så mycket mer. Men jag! Jag har nästan inget puder kvar, rougen är slut och jag behöver ögonskuggor och krämer! Rengöringsprodukter! Och Ron behöver en snäll och glad sambo. Glad sambo i alla fall. Är jag en dålig sambo om jag tar hans julklappspengar?

Lissabon då. Jag vill åka dit genast känner jag. Så genast att jag slängde iväg ett mail på Facebook till min portugisiska kompis som jag har tappat kontakten med litegrann. Det är ju faktiskt jättetråkigt att jag har gjort det känner jag, men mitt hon kanske svarar på mitt nödrop och berättar vad jag ska äta och dricka och se i Lissabon. Det känns som att det var längesen jag var ute och reste sist, men jag var ju faktiskt så bortskämd att jag åkte utomlands inte mindre än tre gånger förra året så det går ju ingen nöd på mig direkt. Det är så tråkigt och grått här i Stockholm just nu så jag längtar till sydligare breddgrader, bekväma skor (jag ska inte traska runt i Converse den här gången), ett ölstopp på uteservering, solglasögon, Ron och min jeansjacka. Det är väl verkligen inte för mycket begärt.

Och om Sephorabesöket imorgon blir lyckat så kommer jag ju vara skitsnygg i ansiktet också i påsk.

 

Kommentera

