Pink Gloves Boxing.

Jag har anmält mig till en boxningsgrupp på mitt gym. Pink gloves boxing heter det. Tjejboxning. Jag testade på gymmet i lördags och det var så jäkla kul. Det som inte var kul att jag var så trött så jag nästan svimmade mitt i passet, men lite vätska och två lugna minuter tog hand om svimningskänslan. Min kondition är ju verkligen inte vad den borde vara, men det gick ändå över förväntan. Och tydligen är jag ganska bra på själva boxandet. Jag fattar tekniken. Tyvärr är det ganska dyrt, utöver det vanliga gymkortet, men jag har sån tur att Ron (mitt hjärtas sång och glädje) sponsrar mig. Så nu är jag livegen boxare i sexton veckor, två gånger i veckan. Med boxhandskar och allt.

Tydligen måste det finnas med ett visst mått av våld för att jag ska gilla en träningsform. Men, so be it.

3 thoughts on “Pink Gloves Boxing.

  1. Yihaa! Boxträning är så j-la skoj!
    Gilla på allt utom namnet… är lite allergisk mot det här att göra tjejsatsningar [bra] då kallar vi det ngt med ‘rosa’! [kanske för att jag inte gillar rosa]

    [Nyfiken fråga, har ni rosa säckhandskar??]

    • Haha, det är inte det coolaste namnet direkt och jag håller med om det du säger med tjejsatsningar som får lite för… gulliga namn (jag är så inte gullig). Jag hade hellre velat att det skulle heta Death Boxing eller något sånt där. Tydligen funkar det så att man får svarta boxhandskar och lindor när man börjar. Efter en termin får man rosa lindor och efter två terminer får man rosa boxhandskar. Som en slags gradering. När jag tränade judo kände jag då och då att ett rosa bälte hade varit snyggare än det bruna som jag slutade på. Nu, vid den mogna åldern av tret..hmmpfhmpf så känner jag inte riktigt likadant.

      • Fast jag gillar rosa i och för sig. Men inte nödvändigtvis vad det signalerar.

Kommentera

