Kul igår – tråk idag.

Igår var vi på fest hos min gamla kompis Kjell Gren. Jag var inte speciellt taggad i förväg för La Kex och jag var och zumbade i tre timmar på Nalen på förmiddagen så jag var ganska sliten när jag kom hem. Men jag pallrade mig in i duschen och moffade på så mycket svart ögonskugga jag kunde och så stack vi iväg. Och jäklar så trevligt det blev! Till en början var det bara folk från Karlskrona (och så Ron, örebroaren) på festen och det var som musik i mina öron att höra klassiska uttryck som -Har du öl? –Ao men!  och -Fan vad nytigt! i en kontext där liksom alla förstår vad man säger.

Vi hade tänkt att sticka hem tidigt men kom inte hem förrän halv tre inatt. Idag är vi lite slitna. Ron är bakis och jag är lite stressad. Vi städar. Fadern och M kommer hit en sväng mån-tis. Jag måste dessutom jobba lite och det har jag inte hunnit med ännu. Och nu är klockan snart tre. Hela dagen har gått.

Fan. Söndagsångesten är ett faktum.

Kommentera

