Sportlov!

Just nu cashar jag in en av läraryrkets små perks. Jag har sportlov och en helt ledig vecka ligger framför mig. Det firade jag idag med att gå till tandhygienisten och ta bort tandsten så det isade i tänderna. Det var roligt, men det känns ju fräscht efteråt. Det är skönt att veta att tänderna sitter kvar och är i fint skick.

På kvällen nu har jag varit och tränat och jäääääklar vad trött jag blev i armarna idag. Nu när tekniken börjar sitta så kan jag slå hårdare och idag gick det riktigt bra. Jag har en känsla av att det kommer göra ont imorgon bara. Det viktigaste är att jag inte är helt invalido på fredag, för då åker jag till Förortsmorsan i Gbg för skvaller, bubbel, god mat och kanske lite shopping.

För att jag inte ska bli alldeles för bortskämd har jag faktiskt lite jobb med mig hem också. Typiskt. Men om jag gör det imorgon kan jag slappa resten av veckan, så håll tummarna för att den goda karaktären infinner sig imorgon. Det känns lite som sista chansen, för i helgen lär jag inte se röken av den.

Kommentera

