Springsteen i Solna minsann!

Det har varit en hektisk helg. Ron passade på att fylla 40 i torsdags vilket innebar att både min Fader, hans Moder och Bruce Springsteen behagade komma till Solna.

Det var min första Bruce-konsert, men förmodligen inte den sista. Jag gillar ju arena-konserter och det här var en riktig sådan. Vi var 50 020 pers som trängde in oss i Friends Arena och väntade tålmodigt på Brucean. Säga vad man vill, men han är ju en riktigt crowd-pleaser. Han verkar gilla att hänga med sina fans, hälsa på dem, låta dem ta på honom, fota honom med starka blixtar rätt i ansiktet och sånt där. Han är rätt helylle på ett sätt som Mick Jagger absolut inte är. Mick skulle aldrig låta publiken ta på honom. Å andra sidan är Bruce lite stadigare än Mick också, så han tål det nog bättre. Och snygg är han också, Bruce. Det måste jag ge honom.

Jag är inte så inlyssnad på Springsteen som jag borde vara. Visst är det gubbrock, som jag älskar, men jag lutar lite mer åt att kalla det testosteronrock eftersom jag mest har träffat på karlar som älskar Bruce. Så här efter konserten kan jag inte säga att jag kommer lyssna mycket mer på hans musik, men kanske lite faktiskt. För det var en jäkla bra konsert. Jäkla bra. E Street Band är fruktansvärt bra och så otroligt samspelta.

Bruce.

Bruce.

Jag fick sjunga med lite i Pay me my money back, Dancing in the Dark, Born to Run och Born in the USA. Att han spelade hela Born to Run-plattan hade jag ingen aning om förrän i efterhand när tidningarna skrev om det. Hardcore-fansen fattade det direkt så klart. Jag gillade Friends Arena. Det var bra ljud. Däremot blir jag alltid svårt irriterad på alla miffon som står bredvid en när man står på plattan för att lyssna på en konsert. Folk som går för att köpa öl mitt i konserten och sen tror att de ska kunna komma tillbaka till samma plats. Folk som står och smsar hela tiden. Folk, kort och gott. Usch!

Värsta närbilden - nästan.

Värsta närbilden – nästan.

Jag och julklappstishan.

Jag och julklappstishan.

Men för att sammanfatta: Det var en väldigt bra konsert och jag är väldigt glad att jag köpte biljetter. Det känns bra att ha sett Springsteen live.

Igår åkte vi till Nacka Forum och jag fick besöka mitt tredje Stockholms-Sephora. Jag köpte två nagellack och en kombinerad nagellackssmörja-nagelbandsnedpetarpenna. Det var ljuvligt. På eftermiddagen tog vi en promenad här i Solna och passade på att dricka en eftermiddagsöl. På kvällen var det då dags för föräldramiddagen. Den fruktade. Middagen då min Fader och Rons Moder (och så Faderns M och Rons Moders R) skulle träffas under mer ordnade former än en Springsteenkonsert. Vi käkade tapas på Mamas and Tapas och Rons mamma satt långt från Fadern. Det blev inte så värst mycket konverserande dem emellan för det var rätt stimmigt på Mamas and Tapas. Däremot höll en infekterad vargdebatt blossa upp mellan djurälskaren M och jägaren R. Jag och Ron hinkade öl och drinkar för det fanns inte så värst mycket annat att göra. Maten var fruktansvärt god i alla fall. Dit kommer jag gå igen.

Idag har vi slappat. Ron har varit ute och cyklat på sin fyrtioårspresent och jag har rätta lite nationella prov och tittat på ohemult många avsnitt av The Borgias. Snacka om kostymdrama at its best alltså! Nästa helg får vi vila och helgen därefter kommer min Lillasyster för att fira min födelsedag. Bäva månde Ron.

Och imorgon är det måndag.

Kommentera

