Zumbafest.

Jag är nu 36 år och en vecka gammal och det känns i hel kroppen. Jag känner mig tung och trött och ledbruten. Det kan ju omöjligen ha att göra med det faktum att jag dansade zumba i fyra timmar med La Kex och Sienna igår?

Det har varit en intensiv helg. I fredags köpte jag inte mindre än två nya sportbh:ar. Alla tjejer vet att det är ren jävla ångest att göra det. Eftersom jag är begåvad med två handbollar där fram kan jag inte heller köpa sportbh på Stadium eller Intersport utan jag gick istället till Details. Jag är välbekant med sortimentet där eftersom jag i åtta år  jobbade i en affär som sålde Detailsbikinis och andra grejer. Jag kan mina bhar. Därför blev jag lite irriterad på tanten som jobbade i affären. Hon var i vägen helt enkelt. Och jag hatar när folk kommer och försöker prata med en när man har fullt sjå med att krånga på sig det man vill pröva. No thanks to tanten, utan till de smått fantastiska sportbh:arna så gick jag hem med två och var raskt 1200 kronor fattigare. Men jäklar vad jag kan träna nu igen. (Och – bra att veta – en av sportbh:arna lovade att minska mitt tuttstuds med 83% och jag tror, ta mig fan, att det stämde!)

Igår var det maratonzumba här i Solna. Jag och tjejerna dansade i fyra timmar, som sagt. Det gick bra. Det var bara sista passet som inte var så kul för det var alldeles för svåra grejer och tjejen som höll i det verkade mest intresserad av att visa upp sig själv istället för att lära ut. Då tröttnade jag och freestylade lite. Det som oroar mig mest är att det sprang omkring en kille med en filmkamera så rätt som det är så är man väl utskrattad på Youtube. Idag är jag som sagt trött, tung i benen och ledbruten. Och mätt. Jefvligt mätt. Vi käkade brunch i förmiddags och de där sista amerikanska pannkakorna med sirap, bär och för säkerhets skull vispad grädde sitter fortfarande rätt högt uppe i halsen känner jag. Framför allt så är de där fyra zumbatimmarna eliminerade nu – förutom mina tunga ben då.

 

Imorgon börjar betygsveckan – årets ångestvecka. Om en vecka är det över och jag kan andas ut för den här gången.

2 thoughts on “Zumbafest.

  1. 83% låter underbart. :däckad:

    Sportbehåar är ett helvete att köpa. 😦 På HM (osv) är de alldeles för ”slappa” i tyget. Nästan som en t-shirt bara. Jag måste ha ny sportbh samt 2 nya bh:ar, men jag orkar inte riktigt. 😮

  2. Jag skulle aldrig kunna köpa någon bh på H&M. Gå till en riktig bh-affär och lägg lite pengar på en bra bh istället för att köpa halvtaskiga. Det är mitt råd. Och – be bh-tanten hjälpa dig. Det är så många som går omkring med fel storlek! / Mvh Före detta Bh-tant

Kommentera

