När terminen är slut blir läraren sjuk

Idag var det skolavslutning och som ett brev på posten kom förkylningen. Jag har inte haft en enda sjukdag på hela året och jag tänker inte ha en när semestern bara är några dagar bort. Nevereverever! Igår kom jag hem och kände mig risig så jag tog två Panodil och gick och lade mig tjugo över sju. Idag gick jag hem tidigt när jag hade haft kramkalas med alla fina elever som jag har slitit på hela året och när jag kom hem slocknade jag i sängen i tre timmar.  Utarbetad någon?

Nu är det de bästa dagarna kvar, lite konferenser, lite plock och städ på arbetsrummet, lite hej då-kollegorna. På måndag gör jag min sista dag. Men innan dess ska jag till Halmstad och hänga med mina tre stulna väninnor från Värnamo, Göteborg och Malmö. Det var alldeles för längesen vi sågs allihopa så det ska bli helt fab. Vi ska på spa och skvallra och, förväntar jag mig, dricka ohemula mängder vin! De här tjejerna är flickvänner/fruar till mitt exs bästa killkompisar. Men när han dumpade mig hårt och brutalt och helt utan förvarning så såg jag till att det var mig de ville fortsätta umgås med. Kanske för att han var en tråkmåns. Så därmed stal jag dem, och det är jag glad för. De är toppen!

Kommentera

