Sportlov!

Jag har sportlov! Det är faktiskt sjukt nödvändigt, för oxveckorna som föregick lovet höll på att ta knäcken på mig. Usch. Jag vill inte ens tänka på det. Idag sitter jag och rättar krönikor så jag har ju faktiskt jobb med mig hem, men större delen av dagen har gått till allmänt latande.

Igår shoppade jag lite (och hann med en snabbfika med syrran på Bromma Blocks innan hon flög hem igen). Det är inte utan ett uns dåligt samvete, det får jag erkänna, för Ron och jag står inför ett ganska stort vitvaruprojekt som kommer kosta en del. Men å andra sidan så kan jag faktiskt inte gå naken i vår (därav de där två klänningarna igår och tre par trosor igår) och eftersom jag boxas två gånger i veckan så behöver jag extra träningsbyxor (ta-daa, dagens inköp). En sak som jag faktiskt inte har köpt är böcker trots att det är bokrea. Det är så fruktansvärt dåligt på bokrean nu för tiden. Det brukade vara min höjdpunkt på året och jag shoppade enorma mängder böcker. Nu för tiden går jag in med en kräsen min och tittar nonchalant på samma böcker som låg framme förra året. Det är en stor besvikelse. Den enda boken som jag möjligtvis kunde vara intresserad av var en bok med bilder av Alfons Mucha, en konstnär som jag är lite förtjust i. Men – det är en coffee table book och näe. Den kommer jag titta i några gånger, jag kommer försöka rita av bilderna och sen kommer den stå och samla damm. Jag kan låna den på biblioteket antar jag.

I övrigt trallar livet på här tycker jag. Det är rätt behagligt. Ron och jag funkar fint och lägenheten är ganska städad. Resten av veckan kommer gå till lunchande, slappande och tränande. Vad mer kan man önska?

Kommentera

