Det är dags att växa upp nu.

De närmsta veckorna kommer bli obehagliga, ty vi har ett stambyte i köket framför oss. Givetvis har jag påsklov snart och ja, den där önskan man har om sovmorgon kommer ju inte att slå in eftersom hantverkarna kommer vara här från arla morgonstund. Det betyder också att vi måste tömma köket på saker som kan bli dammiga och , ja, det blir ju allt då. Olyckligtvis åker jag till Karlskrona för att begrava kära Farfar på fredag så följaktligen blir det Ron som får tömma köket i helgen. Det är inte det enda jobbiga och vuxna han kommer behöva göra för vi ska också pimpa köket med nya vitvaror; fläkt, kyl och spis och dessa behöver vi beställa eller köpa så att hantverkarna kan koppla in och hänga upp och allt vad man gör med vitvaror, och då måste Ron åka till Elgiganten i helgen och fixa med detta också.

Förutom att vi köpte lägenheten så är nog det här det vuxnaste som har hänt i mitt liv. Jag har lite svårt att ta in allt och vill helst att någon annan tar alla beslut. Att bli vuxen är sannerligen inte roligt.

2 thoughts on “Det är dags att växa upp nu.

  1. Min systevar tvungen att gå på en toalett nere i källaren, trots att hon bodde på fjärde våningen, när det var ett stambyte i huset hon bodde i då. Nej fy, det låter jobbigt…

  2. Min syster var tvungen att gå på en toalett nere i källaren, trots att hon bodde på fjärde våningen, när det var ett stambyte i huset hon bodde i då. Nej fy, det låter jobbigt…

Kommentera

