37.

Idag fyller jag 37. Jag säger som förra året: vaffan? Hur gick det här till?

Igår bjöd Ron mig på libanesisk middag innan vi gick på Chinateatern och tittade på Bill Baileys Qualmpeddler-föreställning. Jag har ju en särskild soft spot för Bill. Han är så vansinnigt rolig och superbegåvad. Jag menar, han spelar ju allt från piano till gitarr till cykeltuta. Det var väldigt roligt att se honom live.

Idag fyller jag år (jag har fått Jonas Crambys smörgåskokbok och en engelsk skräckhistoria av Ron), duckar föreningens gemensamma städdag genom att tvätta och städa inomhus i min egen lägenhet. Jag är lite kluven till det där med gemensamma grejer inom föreningen. Jag betalar gärna lite för att någon annan gör det där arbetet. Jag har ingen jättelust att hänga med grannarna. Det har jag faktiskt inte. Dessutom måste jag försöka få lägenheten i ett presentabelt skick innan La Kex kommer på tårtkalas i eftermiddag. Jag ska svänga ihop en tårta med passionfruktsmousse istället för grädde. Vi får se hur det går. Krisar det får jag väl dränka den i jordgubbar och blåbär.

 

Anyway. Om det här nu är mitt vuxnaste år ever så får jag väl ta åldern med ro. 37. Det är ju ingen direkt ålder egentligen tänker jag. Visst? Eller hur? Jag menar, jag är ju inte gammal? Inte ens medelålders va?

 

 

 

 

 

 

(andas i en påse)

 

One thought on “37.

Kommentera

