Vi for till Blekinge en sväng.

Sonen är numera rejält introducerad och presenterad för släkt och vänner nere i Karlskrona. Oj så överstimulerad han har varit där nere. Folk har gullat och klämt och burit omkring på honom och han har lärt sig att tolerera napp (då och då) och säkert gått upp ett kilo eller så. Min väska var överfull av alla presenter som ungen fick. 

Det var i alla fall härligt att vara hemma. Det är det alltid. Tråkigt nog så är min dropbox full och jag har inte orkat göra något åt det, så det blir inga bilder. Jag fick en fin bild på min numera dementa Farmor när sonen sitter i hennes knä och Farmor faktiskt ser pigg och ”med” ut. Det skiljer 90 år mellan Farmor, eller morfarsmor, och barnet. Men sen sade Farmor att hon inte gillar småbarn, haha! 

När vi kom tillbaka till Stockholm blev barnet förkylt så vi har stiftat nära bekantskap med NäsFrida, eller snorsugen, som vi säger här hemma. Bra grej! Tråkigt med förkyld unge, men jag tror att han är lite bättre nu. Tur det, för nu drar det igång; mammagrupp, boxning, Svenska med Baby! Det är nu det ska bli roligt att vara mammaledig tänker jag. 

Kommentera

