Slänga, rensa, plocka, städa, damma. Svärmor kommer!

Rons morsa kommer hit och hälsar på i helgen. Eftersom det är oerhört stökigt och snuskigt här hemma just nu så måste jag städa, så det gör jag, med jämna mellanrum, när barnet sover. Som nu. Fast just nu bloggar jag om att jag städar. Återigen är det tusen saker som liksom samlas på hög här hemma. Jag räknade till fem halsdukar på hatthyllan. Ingen av dem är min. Jag slängde tre par skor (mina) och stängde in två jackor (också mina). Det finns en hel låda med grejer på hatthyllan som jag vill slänga (typ Rons jätteroliga Sverigeperuk och Sverigehatt) men eftersom grejerna till största delen inte är mina så låter jag bli, ty jag orkar inte med eventuella repressalier. Ron har ju hamster-genen. Men mina grejer kan jag slänga med gott samvete i alla fall. 

Jag vill ha ett dammfritt, oredefritt hem. Men hur i helvete gör man för att få ett sånt? 

2 thoughts on “Slänga, rensa, plocka, städa, damma. Svärmor kommer!

  1. Det frågar jag mig också. Men jag har ingen ork att rensa i skiten. Jobbar ff lika mycket som i somras (vilket ju är as bra). När man är ledig vill man göra annat. En gång i tiden var jag pedant. Not so much numera.

Kommentera

